mandag 2. mai 2011

Når menyen blir generalisert




Vi går inn i turistsesongen og i iveren etter å tekkast ulike kundegrupper blir kanskje freistinga for å lage enkle menyar som er lette å kommunisere stor. Kundane kjem frå alle verdshjørne og det er kanskje lettare å lage ein meny som vi trur alle vil like enn å by på vårt særeigne, det unike og ein differensierande meny. Dermed blir det kanskje mykje ovnsbakt laks med ein smørsaus, kylling i karri og ris, burger og pudding til dessert.






På målingar om oppfatning av Norge viser det seg at vi har lite eller veldig få assosiasjonar til mat. Den reisande har ikkje ei klar oppfatning av kva norsk mat er. Forventningane er små. Dette er ein stor muligheit for alle som skal servere turistar matopplevingar i sommar. Så jobb litt ekstra med menyen, legg litt ekstra arbeid i å formidle den.






Tips til menyjusteringar


Kanskje skal du tilberede laksen med ramslauk og bruke ein lokal ost på kyllingen, lage ein lokal vri på burgeren og bytte ut puddingen med lokale bær og frukter. Dette er ein prosess, men den treng ikkje vere så stor. Motivasjonen ligg i kundane si oppleving og kanskje må dei innom din spisestad to gonger eller anbefalar den til sine venner som skal på ferie neste år. Skap nokre minner i hovudet til kunden.





La menyen inspirere til smaken av norsk og nordisk mat!





Til slutt ein link til BBC sin artikkel om smakens ark og mat som er i faresona for å dø ut pga denne generaliseringa av mattilbudet i turistindustrien. Brun geitost frå Sogn er også på denne lista til Slow Food.





Lykke til med turistsesongen!